03 oktober 2016

Uppdatering av både dator och blogg

Vi har haft internetstrul ett par dagar. Eller snarare jag för WiFi:en funkade utmärkt både på Pers surfplatta och i min Iphone men i laptopen var det stopp. Låst! Igenbommat! Så jag bad om hjälp i receptionen där de inte kunde hjälpa mig men lovade att kontakta sin IT-support. Det var bara det att han var försvunnen (Theo heter han). Så i två dagar har jag levt utan denna maskin som jag normalt använder varje dag och det är ett i-landsproblem, jag vet, men lite trist får jag säga. I alla fall, i morse när jag skulle boka spinningpasset stötte jag på en av Apollos representanter här och berättade om mitt bekymmer. Hon lovade att försöka hjälpa till. Jag hoppade nästan ur solstolen när plötsligt telefonen ringde nu på eftermiddagen. Det var från receptionen som nu lyckats få tag på Theo och Theo skulle komma till vår lägenhet kl. 3 för att fixa min laptop. Hurra tänkte jag! Väl hemma upptäckte jag att datorn var uppdaterad och då undrar man ju hur det kan göras utan internetuppkoppling? Så jag försökte logga in igen och tänk, det gick hur lätt som helst. Och då lovar jag att jag prövat alla möjliga sätt minst 50 gånger utan att lyckas. Snabb som en vessla kutade jag ner till receptionen och hojtade "it works, it works I don´t need the IT-support anymore". Även om killen i receptionen trodde att jag var helt galen visade han det inte utan log glatt och sa nåt som jag uppfattade som telepati. Jag är så nöjd att jag kan skriva här igen och att vi kan kolla lite svensk TV på kvällarna när vi ganska utmattade sätter oss ner efter en härlig träningsdag.
I dag har vi varit på vårt första HIIT-pass (High Intensive Interval Training) och jag lovar att det är riktigt jobbigt! 45 sekunder jobb och 15 sekunder vila. 6 övningar (Plankor, bergsklättrare, armhävningar, utfallshopp, burpees, knäböj m.m.) och sen 1 minuts vila innan nästa varv börjar. Alltihop x 4 varv. Som tur var har vi haft en mulen förmiddag. Det underlättade kan jag säga.
Per har gått för att fylla på vårt mat- och vinförråd och sen kl. 16 är det dags för dagens spinningpass. Återkommer senare med lite bilder också. Kanske på Pers minestronesoppa med vitlöksbröd (favorit) som vi ska äta i kväll.

Inga kommentarer: