17 juni 2007

Halva nöjet....

...med att blogga är att lägga in bilder tycker jag. Nu går inte det eftersom vår dator fortfarande är på reparation. Så jag får ägna mig åt den andra halvan av nöjet, alltså att skriva.
Sedan senast har det hänt en del förstås. Vi har haft värsta värmeböljan med 28-29 grader flera dagar i rad. Dessutom i det närmaste vindstilla och det tillhör ju ovanligheterna på denna plats. Förra helgen kom Linda, Magnus och Leo på besök och Linda och Leo stannade ända till i torsdags. Så jättekul tyckte Leos morfar och jag, som har fått se honom både gå några steg och krypa i världens fart. Han har dessutom undersökt det mesta som finns i våra skåp och lådor..... Här hade det ju verkligen varit på plats med ett bildcollage, men det får komma senare för naturligtvis har vi tagit massor av kort på detta väldigt speciella lilla frö! Under tiden får jag hänvisa till Lindas blogg och vill man titta på ett annat frö kan man titta här
Kusinen på andra sidan klotet gör allt för att hålla jämna steg..........
Sen blev det höst igen, nästan. 15 grader varmt och hårda vindar och vi hoppades på åtminstone 20 mm regn..........men det blev bara 2!
I går kväll var vi på supertrevligt kalas hos Siw och Håkan tillsammans med Lena och Kent. Som vanligt när Siw är värdinna (och Håkan värd såklart) bjöds vi på delikat mat! Höjdpunkten var ugnsbakad lax med ljuvligt god potatissallad till. Denna rätt ska vi absolut bjuda på vid tillfälle. Glöm inte att jag vill ha receptet Siw! Vi åt och drack och pratade allvar och strunt i sex timmar och det var så trevligt. Och i morgon kväll ska jag titta på TV 4+ för då är det Caesar (tror jag att han hette) som kan tala med hundar och som får vilken kvinna som helst på fall..........verkar det som! vi får väl se?
Nu ska jag gå ner och fika med min Per, som tillbringat större delen av dagen med att rödmåla.
Ha det bra i veckan! Hoppas nästa inlägg blir på vår egen dator, så att man kan göra som man vill.
Kram/Lotta

Inga kommentarer: