26 juli 2007

Jotunheimen dag 1





Vilken höjdarvandring vi fick vår första heldag på fjället! Strålande solsken och nästan ingen vind. Vi gick leden mot Glitterheim och hade bestämt att vi skulle gå fyra timmar innan det var dags att vända hemåt igen. Mycket vatten var det överallt, så det blev en hel del hoppande på stenar. Jag är väldigt glad att jag hade mina stavar med mig. På det viset kunde jag glatt hänga med i Pers tempo. Utan stavar blir jag ohjälpligt efter nämligen eftersom jag står och velar och kan inte bestämma mig för vilken sten jag ska hoppa till.... Det var verkligen så varmt att vi kunde gå i kortärmat mest hela tiden. Den enda regnskuren kom precis när vi skulle äta lunch, men den gick snabbt över och jag kunde ta av mig vantarna (tack för lånet Linda och för tipset, dom vantarna kom väl till pass senare).

Inga kommentarer: