08 juli 2007

Som om det inte var nog med regn!

Nu är vinden snart uppe i stormstyrka! Se bara:





Våra stackars växter pinas i vinden och vi kan inte göra nå´t åt det. Det positiva denna blåsiga dag är att det varit upphållsväder och bästa Per har klippt gräset och dödat mördarsniglar. Så har han med risk för att blåsa bort rensat hängrännorna på framsida av huset. Jag har avslutat mitt fönsterputsprojekt så när som på ett enda fönster så nu kan gästerna drälla in när dom vill. Välkomna alla som tänker komma!
Jag har pratat med Lisa en lång stund (i telefon då) också och hon låter meddela att allt är bra på andra sidan klotet. Hon har massor med designjobb på gång och så är det ju den där Pelle också som det ska gosas med hela tiden (hihi). Har också fått SMS från Ulla och Curt och dom är nu på besök i Hua Hin och bor på ett alldeles nyrenoverat Thipurai. Det där sista (Thipurai alltså) kan få mig alldeles våldsamt avundsjuk! Hoppas man får bo på rum 111 nå´n mer gång?
Vi har avslutat dagen med en springtur i blåsten. Fast inne i skogen blåste det inte så farligt, så det det kändes bra när vi väl kommit iväg. Plattmage-programmet är också genomfört, men det märks inget än.....
Till alla semesterfirare, vi håller tummarna för vädret blir bättre nästa vecka! Till alla andra, i morgon är det måndag!//Lotta


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara kom hit här är varmt och skönt. Lite regn varje dag men oj vad vi mår gott. Huay Yang är inte heller dumt Lotta och här har vi gym också om det skulle passa. Ni är välkomna när ni vill och kan.
Kram Ulla o Curt

Per och Lotta sa...

Jaa, jag skulle verkligen kunna komma direkt! Eller förresten efter att vi har varit i Norge, för där är väldigt fint också. Ha det fortsatt bra hörni//L

Lisa Ulrica sa...

Lotta! Jag vill ha Leo-bilder nu... jag vet att han har varit hos er... bilder nu annars... grrrrr

Lisa Ulrica sa...

jag vill ocksa komma faster Ulla! vart ar ni EXAKT sa man kan hitta er?