01 juli 2007

Antingen tycker man om dom eller också gör man det inte





Motorskärmflygarna alltså, eller vad dom nu kan heta. Det låter rätt mycket om dom i vart fall. Jag tycker det är rätt trevligt när ekipaget först hörs och sen dyker upp ovanför huvudet på en. Det händer faktiskt att jag vinkar om någon passerar alldeles över trädgården. Det var jag det, men Per har utsett dessa fridsamma flygare till sitt värsta hatobjekt. Dessa suspekta typer som för oväsen, retar upp människor och skrämmer djur osv. En sanitär olägenhet helt enkelt som borde förbjudas! Men visst ser det härligt ut!;)
Denna helg som skulle bli så regnig och blåsig blev superfin. Varken blåst(!) eller regn utan i stort sett bara sol är vad vi har haft hela dagen. Vi kunde till och med äta frukost ute! Som synes har jag ägnat dagen åt att slutföra förnsterputsprojektet (bara bottenvåningen dock) och det har gått hur bra som helst. Bästa Per har rensat resten av rabatterna så nu är här så fint, så fint igen. En löprunda har det också blivit (Per sprang 1 mil) och lite "platt magegymnastik". Efter detta "slit" har vi avnjutit grillad karré med potatissallad (från igår och den var lika god idag) i solen på altanen.
Som om inte detta var nog fixade Per milkshake efter kvällspromenaden. Det har jag inte ätit på väldigt länge och det var jättegott (Johanna, du hade inte tyckt det för det var banan i).

Nyutslagen näckros i mors och fars damm.

Nyutslagen änglatrumpet utanför vårt hus.

För oss som inte har semester ännu gäller det att förbereda sig för morgondagen (det är alltså måndag i morgon, för den som inte visste). För er som har semester, njut av solskenet, man vet aldrig hur länge det varar (troligtvis inte länge alls om man ska tro metrologerna). Allas väl.../Lotta

4 kommentarer:

Jo. sa...

Jag räknar med ett vardagsrum i finrummet när vi kommer ner om två veckor. OK?

Anonym sa...

Vad jag blir avundsjuk på din änglatrumpet. Får nog be om skott till nästa år. Spikklubborna som jag fick finns inte längre MÖRDARSNIGLARNA har haft kalas! Nu går jag med saxen i högsta hugg på kvällarna och klipper sniglarna. Ha en bra vecka/Siw

Lisa Ulrica sa...

jag tycker dom dar flygarna ser coola ut sa sag till den dar gnallspiken att han borde prova pa det!!! Och Lotta, nar du kommit pa det basta sattet (och garna snabbaste vagen) till att fa platt mage kan du val meddela mig. Vikten ar nu pa plats men magen ar fortfarande lite.... eh, skvalpig. Den behover "shapas" till.

Per och Lotta sa...

Till Johanna: Glöm det! Det här är ett långtidsprojekt!
Till Lisa: Jag skickar min "plattmage"-DVD direkt!
Till Siw: Du ska få änglaskott och om du vill ha en ny spikklubba meddetsamma är det bara att säga till.