12 juli 2008

Fredagsnöje!

Yes, vilket nöje det var att få besök av Annika och Gert på fredagskvällen! Med lite god vilja lyckades Per och jag att få ihop både grillmiddag och efterrätt efter jobbet igår. Kvällen var varm och även om inte solen lyste gick det perfekt att sitta ute till åtminstone 10 på kvällen. Idag har Annika och jag sprungit slingan ett varv (sanningen är den att jag bara småsprang då och då eftersom mitt högra lår värkte alldeles förfärligt) och så fikade vi innan Annika och Gert körde hem till Hovet igen. På eftermiddagen kastade vi oss över målningsarbetet och Per har kittat klart fönstren och grundmålat så att vi ska kunna börja måla "på riktigt" i morgon. Jag har målat två fönster. Ganska kul precisionsjobb. Så har jag pratat med en nyopererad Koffer. Han är på Kanarieöarna och drabbades i förra veckan av en hjärtinfarkt. Blev direkt inlagd på intensiven och fick igår genomgå en "ballongoperation" och mår efter omständigeheterna väl. Ingen mer rökning där inte eftersom "nicotin is a heartkiller". Nu ska vi nog kolla lite på sommarkrysset även om det är ett ganska fjantigt program. Inte mycket annat står till buds denna lördagskväll. Hoppas att den (lördagskvällen alltså) blir god för alla!
Glada skratt i goda vänners lagGrundmålning

Inga kommentarer: