04 juli 2008

Idag är det den 4 juli!

Det är USA:s nationaldag, visst är det så. Men kolla vilka som har
namnsdag! Det är Ulrika och så kortformen av samma namn,
nämnligen Ulla!
Det finns många Ulrika i vårt land, hela 41 677 varav 19 511 har det
som tilltalsnamn. Ännu fler bär kortnamnet Ulla, 65 518 varav 43 687
har det som tilltalsnamn. MEN vi tänker bara på två av alla dessa.
Stort grattis på namnsdagen (Lisa) Ulrika i Tasmanien och Ulla i Hovet. Ha en jättefin dag!
Sanningen är den att jag inte hade en aning om denna namnsdag. Men en mig mycket närstående person är expert på att komma ihåg viktiga namnsdagar inklusive sin egen(!). Ulla och Ulrica, det är alltså helt och hållet Pers förtjänst att ni blir ihågkomna idag. Men naturligtvis instämmer jag i hans JÄTTEGRATTIS till er.

3 kommentarer:

annamaria sa...

Trevlig sommar! Roligt att ni provar mina recept! Potatissalladen är sådär perfekt lagom latmat! Men ändå supergod!

Ulla o Curt sa...

Tack snälla Lotta jag har haft en superfin namnsdag med vackert väder och frukost på sängen. Ha en jätteskön helg! Kramar från Ulla /Curt hälsar så klart också

Lisa Ulrica sa...

hej hej, namnsdagen var fin med en extra specialstund alldeles for mig sjalv - lillpojken i sang, storpojken ivag - liggandes i soffan med en bok. Det hander alldeles for sallan!