01 augusti 2008

Den stora dagen!






Nu ska jag berätta vilken härlig namnsdag jag haft. Den har firats från tidig morgon till sena kvällen (och så bör det ju vara på Per-dagen).

Lottan steg upp först av oss idag! Det händer inte så ofta. Hon hade fixat jättefin frukost på altanen. Klockan var då kring 08.00 och termometern visade redan då 26 grader. Nedanför altanen stod en Gunnera (Mammutblad) som namnsdagspresent. Vi har önskat oss en sådan och nu har vi en! Nu gäller det att ta väl vara på den och läsa på noga hur vi ska sköta den inför vintern. Jag fick också biobiljett till Mama Mia. För att vi riktigt skulle kunna njuta av dagen hade Lottan också köpt biljetter till en guidad tur till Kungsholmsfort. Avgång från fiskehamnen klockan 10.00. Jag tar med en bild på båtfärden ut och två bilder från fortet. Den ena är på den välkända rundhamnen. Utflykten varade fyra timmar och vi fick se mycket under båtfärden. Extra mycket att se eftersom det är Sail-dagar i Karlskrona. Det betyder många härliga segelfartyg och andra farkoster.
Väl hemma igen dukade Lottan upp en härlig ostbricka. Till det drack vi champagne - mycket passande på Per-dagen!
Sen blev det lite trädgårdspyssel i form av vattning och gärvning av grop till Gunneran. Jag fick också order av Lottan att ha grillglöd klar 18.00. Ungefär en halvtimme innan dess dök ett mycket oväntat besök upp. Det var Leo med familj. Vilken överraskning. Tillsammans åt vi potatisgratäng och grillspett. Vi avslutade med marängtårta som Leo hade med sig.
Ett stort TACK till min egen Lotta för en härlig dag!

Inga kommentarer: