09 augusti 2008

Årets kräftskiva



arrangerades av Klippviks i Eriksöre (betoningen ska vara på Erik) på Öland. Vädret har ju varit lite sisådär de senaste dagarna, men vände absolut till det bättre i går eftermiddag. Vi kunde sitta ute hela kvällen! OK, infravärmen var på och de frusna svepte in sig i filtar framåt småtimmarna, men vi satt verkligen utomhus hela tiden. Perfekt! Som vanligt bjöds vi på massor av godsaker. Skaldjurspaté, squashtimbaler (suveräna), spenatpaj, kesellafyllda paprikor, hembakat bröd m.m. Och så kräftorna förstås, som var perfekta i sälta och smak (Icas jumbo kan rekommenderas). Alla gick åt och Bo "vann" som vanligt. Vi sjöng snapsvisor också, det brukar vi inte. Texterna var tryckta på servetterna som låg på våra tallrikar, supersmart. Det gällde bara att vara rädd om den servetten om man ville vara med på noterna (där fick jag till det...). Ja, sen blev det förstås en massa babbel om allt och inget precis som vanligt och en del diskussioner om vad som var rätt och fel när det gäller hur det gick till när syskonen Ungsten växte upp. Vi har hört den förut............. Efter hotellfrukost i morse (snarare förmiddags förresten) gick vi på promenad längs Karlevi bygata, där är så fint. Fika fick vi också innan vi tackade och bockade och vände hemåt. Tusen tack säger Per och jag! Precis nu kom jag på att jag glömde ÖLANDSSTENEN! Hur kunde jag göra det? Jag får helt enkelt ta två nästa gång. Det lär dröja innan den muren blir klar;-) Av lördagen återstår nu TV-tittande och lite fika. Man orkar inte så mycket mer dagen efter kvällen före....

Inga kommentarer: