04 augusti 2009

Linköping

Så har vi kommit till Linköping, det är inte klokt vad vi rör på oss hela tiden.... En suveränt varm och ganska solig dag har det varit. Bilresan hit gick geschwint och vi tog oss omgående till "Gamla Linköping" där vi tillbringade ett par timmar. Att det var så fint hade jag faktiskt inte kunnat föreställa mig. Fantastiska gamla hus med tidsenlig inredning, butiker, polisstation, post och caféer.Otroligt stora buxbomsbollar.Per beundrar en lastbil på torget. Lägg märke till kullerstenarna. Så såg det ut på alla små gator.Och så fick vi nöjet att se en kändis! Allas vår cafévärd Ragnar Dahlberg (om jag hade fått välja kändis hade jag valt nå´n annan helt säkert!) Ragnar och hans hustru driver ett café i gamla Linköping och rätt som det var dök han upp. Rätt sjavig såg han ut Ragnar, i en lätt missfärgad vit skjorta och ett par skrynkliga ljusa byxor. Ganska grå helt enkelt. Svårt att fatta att han varit en svärmorsdröm? Gott kaffe med tilltugg fick vi på hans café i alla fall.Enorma höstanemoner!Hus vi torget i gamla Linköping.
Så har vi ätit finfin middag på restaurang "Överste Mörner". Pepparnoisette med strips och sallad. Varmt och skönt var det också som ni kan se ovan.Per på Stora Torget med hotellet i bakgrunden. Han är inte så arg som han ser ut, utan ganska glad! I morgon blir det nya äventyr. Återkommer då. Perfekt med trådlöst internet på rummet!

1 kommentar:

Bromans i BA sa...

Alltså ni har verkligen gett en helt annan bild av det Linköping jag upplevde under Todies studenttid där. Härligt!