25 augusti 2009

Stockholm i flera dagar

Ja faktiskt, jag kom dit i onsdags kväll och var hemma igen vi halvsextiden i söndags. Det är länge det, att vara utan maken, ska jag säga. Men nu har jag ju i och för sig fått kompensation för detta faktum eftersom jag har fått umgås med Jakob och den unge mannen här nedanför!


Bilderna är av dålig kvalitet (tagna med mobilen) men får duga i brist på annat. I alla fall, torsdag och fredag ägnade jag åt miljökonferens. Roligt, intressant och viktigt! Som ytterligare bonus var mötet förlagt till Stockholmsregionens lokaler på söder, så jag hade Jakob och León på ett stenkasts avstånd. Lördagen inleddes med ett skvalande ösregn så vi fick lägga om våra planer lite. I stället för att promenera på Söder och besöka en och annan lekplats blev det bussen till Nacka Forum, ett gigantiskt köpcentrum. Där kollade vi i affärer, handlade lite och käkade lunch. Efter att ha byggt med nyinköpt lego i ett par timmar tog vi åter bussen mot Nacka och kräftskiva hemma hos Alicia. Lyckat kalas utomhus i strålande sol(!).

León, som påstod sig gilla kräftor jättemycket, sprang mest omkring med en kräfta i handen. Jag tror inte att han smakade nå´n överhuvudtaget. En plastgaffel förvandlades däremot till en "grästabortare" som användes till att skrapa bort grästuvor från berget. Väldigt fint i bostadsområdet Kvarnholmen, med naturen alldeles in på knuten. I söndags lunch var det dags att åka hemåt igen och då gick tåget exakt enligt tidtabellen! Per hade förstås uträttat en massa nyttiga saker medan jag varit borta, men också varit en runda hos Leo och Isak i Växjö. Och nu väntar vi på att Lisa och hennes gossar ska komma och hälsa på, den 25 september kommer dom.

3 kommentarer:

Hearligt sa...

Kommer Lisa, gud va kul!

Då får jag ta mig hem en runda!

//Jocke

Per och Lotta sa...

Ja, det måste du!

Bromans i BA sa...

men.. det är ju fantastiskt! Fuskigt att ni får träffa henne.