10 augusti 2009

Lite av varje

Ännu en strålande sommardag som för min del bestått till 75 procent av målning av verandan. Det är ett riktigt precisionsjobb kan säga, men samtidigt ganska roligt för det blir väldigt fint. Per har målat det mesta får jag erkänna, det är egentligen bara verandan som jag varit inblandad i. Nu är det bara lite kvar. Två halvdagar eller så. För ett par dagar sedan gjorde Per en trevlig upptäckt på andra sidan stenmuren. Två rådjur låg och vilade vid dikeskanten. En bock och en ko(?). Vi vet inte om dom la märke till oss, men det verkade i så fall inte bekymra dom ett dugg. Roligt att se!
I kväll har jag pratat en lång stund med "vikboförfattarens" stolta mamma (med all rätt) och hon berättade om fina recensioner i tidningen Kulturen, läs själva här. Roligt! Dags för vila och TV-tittande: Himmelblå del 3.

2 kommentarer:

annamaria sa...

Så fint det blir! Jag ville bara meddela att NU LOTTA HAR DET HÄNT - det finns ett nytt inlägg på bloggen. Kram från en semesterfirare till.

Ulla o Curt sa...

Åh vad fint det blir Lotta. Vad duktig du är. Kram Ulla