21 oktober 2009

Dom har åkt!

Nu är det så tyst i huset att man kan höra en knappnål falla och ska vi vara riktigt ärliga är det ganska skönt. Det har varit fantastiskt att ha dom här alla Pers barnbarn, naturligtvis är det så, men nu när lugnet åter infinner sig i vårt hus tycker vi att det har varit precis lagom. Från och med nu ska vi bara tänka på oss själva. Tjohej! Lisa, Jesse, Pelle och Max tillbringar sista natten i Sverige för den här gången i Malmö innan dom i morgon eftermiddag flyger mot Tassie via Bangkok och Melbourne. Lycklig resa önskar morfarn och jag! Linda har tagit sina söner med sig och återvänt till Växjö.
I söndags firade vi Pelles treårsdag (fast han fyller inte förrän på fredag) och då hade förstås morfarn bakat en präktig tårta att fira med.Pelle kollar in fint trätåg från kusin LeoMorfarn är ute på promenad med barnbarn i blåsigt väder
Elsa är rädd för barn och vågar inte komma in. Höstig rudbeckia som jag gissar att Linda har fotat

Avskedslunch i går hos mina föräldrar.

Jaha, nu ska jag nog ta ett tag med min "hemsidekurs" på distans före dusch och "Bonde söker fru" (jag har ju så ytliga intressen;-)). Återkommer till helgen helt säkert!

Inga kommentarer: