14 oktober 2009

Ordvitseri!

Till er som inte har förmånen att vara vän med Anna Broman på Facebook . Anna är Henkes syster, Johannas svägerska och Hans och Marit Bromans dotter. Den som känner Henke och Hans Broman det allra minsta vet att dessa herrar är ordvitsarnas mästare. Nu kan jag konstatera att Anna är ännu bättre! Vad sägs om denna pärla som jag läste på Facebook i går:
"När Paul Anka dör blir Anna Anka änna änka"!
Tilläggas bör att denna dotter av Enhörna sedan något år tillbaka är bosatt i Göteborg. Bingo!

3 kommentarer:

Henke B sa...

Haha, den var rolig! Tack Lotta, jag missade det på Facebook!

Karla Sand sa...

Som närmaste granne sedan 30 år kan jag härmed intyga att det är sant. Anna har ordvitsereiet i generna! Göteborgsadressen förstärker bara anlagen!

Anonym sa...

Ja, när Anna (Broman alltså!) växte upp skruvade hon alltid besvärat på sig och stönade lätt när jag hävt ur mig en ordvits. Men sedan berättade hon den förtjust för kompisarna när hon trodde att Marit och jag inte hörde på. Som Uppsalastudent for hon sedan till Freiburg för att plugga tyska. Där träffade hon göteborgaren Robert, och hon måtte ha tyckt att han var väldigt lik mig. Åtminstone med vitsandet. På den vägen är det.
Hans B