25 oktober 2009

Grå, grå söndag

Det märks extra mycket att att vi gått över till vintertid när det nästan inte varit ljust på hela dan. Men dan har varit helt OK ändå. Vi har varit och kollat på Blomsterlandets orkidéutställning och där fanns mycket fint. Så har vi haft kärt besök av Annika och Gert. Det var länge sedan senast så det var väldigt kul att se dom igen och prata och äta lite och prata och prata. En regnig promenad till Torsnäs har det också blivit och jag har suttit vid denna maskinen och jobbat med min hemsidekurs. Nu börjar det bli svårt så jag inser att jag inte kan rusa iväg (som jag brukar). Jag behöver nog ställa ett par frågor till magistern för att komma vidare tror jag. I går ringde Lisa hemifrån sitt eget hus i Tassie och tyckte att det var skönt att va hemma igen. Idag har det visst varit barnkalas av vad jag har kunnat utläsa på Facebook. Nu ska maken och jag dricka te och äta knäckemackor. Passar perfekt att pigga upp sig med denna gråa, gråa söndag. Bara fyra arbetsdagar denna veckan för på fredag åker vi till Köpenhamn!

3 kommentarer:

Jo. sa...

Ni kan boka en resa till oss, så att ni har värme ljus och oss att se fram emot i höstmörkret. Även om själva resan inte blir av förrän om ett år.

Anonym sa...

Vi kommer om ett år, var så säker! Det är rätt härligt att ha nåt att sen fram emot även om det är långt till dess. Kramar till er!//Mamma/Lotta

Ulla o Curt sa...

Till och med jag skulle bli glad om ni åker till dottern för att båda njuta av varandra och solen och värmen! Kramar Ulla