20 oktober 2015

Dag 2 = träningsvärk...

Och den där träningsvärken kommer sannolikt att följa oss hela vistelsen här. Vi älskar träningsvärk!
I dag har vi haft en härligt solig dag och temperaturen har nog legat på + 25 grader.
Efter frukost och solhälsning startade vi som "vanligt" med ett 45 minuter långt spinningpass med Monica från Holland och det var om möjligt ännu jobbigare än i går. Kan mycket väl ha berott på den begynnande träningsvärken... Efter detta svettiga pass tog vi en kort paus och förmiddagsfikade på baguette med salami, ost och tomat tillsammans med kaffe. Detta gav oss tillräckligt med kraft för att kasta oss över "Core-passet" kl. 11. Alla muskler från axlar till höfter fick sig en rejäl omgång kan jag försäkra. Vi var ganska möra båda två efter 55 minuter. Duktiga Siri var instruktör och peppare på passet.
Vila i solsäng vid poolen vidtog nu och det är lite konstigt att vi båda, varandra oberoende, kände en viss rastlöshet efter bara en halvtimme. Men vi höll ut till kvart över tre (skojar bara, det var härligt i solen) och under tiden fick Per en Cappucino och jag en ruskigt dyr men ack så god Frappélatte (den var värd varenda euro).
Jag känner att mina blogguppdateringar är ganska enahanda men det är just så vi har det och vi tycker att det är toppen, även Per(!)
När vi kände oss färdiga med poolen tog vi, med våra mått mätt, en rask promenad runt Playitas (5,5 km) innan vi duschade och promenerade bort till strandbaren som bara ligger en kilometer från hotellet. Per valde Texasburgare och öl och jag tog en väldigt god grekisk sallad med vitt vin till. Kunde inte varit bättre (tror vi).
Sitter på balkongen nu och regnet, som vi såg var på väg när vi gick hem, skvalar utanför. Himmel vad det är härligt med semester.
I morgon tar vi i tu med nya friska pass av olika slag. Hoppas nu att länken till bilderna funkar (min senaste idé att koppla bilder till bloggen. Gjorde det inte.... Det får bli nya idéer i morgon.



Inga kommentarer: