21 oktober 2015

Dag 3 = mer träningsvärk

Vi har just gått en kort kvällspromenad och jag sa till Per att det gör ont i höfterna när jag går och att jag hoppas att det gått över till i morgon. Vi får se?
Dagen har varit fylld av solsken bortsett från en liten skur som kom precis innan vi skulle lägga oss i solstolarna vid poolen.
Annars startade vi morgonen med solhälsning resp. kort joggingtur längs strandpromenaden. Kl. 9 startade spinningpasset och en glad överraskning var att det var vår gamle "vän" Andrew från Inverness i Skottland som ledde passet. Han kände faktiskt igen oss! Spinningpass med Andrew innebär stenhård cykling från första minuten och sen blir det bara jobbigare och jobbigare tills 45 minuter har gått. Men eftersom Andrew är en galenpanna som sjunger jättehögt till musiken, springer runt och hoppar omkring går tiden jättefort. När passet är slut ställer han sig i dörröppningen och tar i hand med alla deltagarna! Jag tror jag ska tipsa Kim, min spinninginstruktör där hemma, om detta.
Väl värda kaffe och var sin halv baguette var vi efter spinningen. Det var också uppladdning inför Body Balance-passet som började kl. 11. Inget jätteroligt pass tyckte vi och Per tänker inte gå på fler sådana sa han bestämt efteråt.
Sen följde vila i solstolarna och lite läsning i ett par timmar.
Vid halv fyra gick vi till gymmet och körde styrka i en halv timme. Det fick räcka. Nog med träning för i dag!
Så har vi handlat lite mat och vin och har just avnjutit vår hemlagade middag bestående av salsiccia (kryddig korv och det stavas nog inte så) med pasta, tomat och guacamole. Men kan någon förstå varför det inte finns någon stekspade bland köksutrustningen? Bortsett från detta nödvändiga redskap är köket ganska välutrustat.
Nu tänker vi hänga en stund på balkongen och se vad Svt Play har att erbjuda (vi vet att det inte är så mycket för det mesta är spärrat när man befinner sig utomlands).
Jag skriver nog lite i morgon också nu när jag nästan förlikat mig med att det inte går att lägga upp bilder.


Inga kommentarer: