13 december 2006

Hur svårt kan det va?


Att sluta röka alltså. Hur svårt som helst om man frågar mig. Men inte omöjligt har jag börjat inse. Och, vet ni va, jag ska klara det!!!
Om man, som min antirökterapeaut på vårdcentralen rådde mig till att göra, sätter upp en plus- och en minuslista med att sluta röka skulle mina listor se ut så här:

PLUS
Jag blir mycket friskare
Jag kan springa fortare
Jag får fin rosig hy (fast det undrar jag!)
Jag blir rik (knappast troligt)
Jag kanske kan slippa min blodtrycksmedicin

MINUS
Jag blir jättetjock (och det kan jag inte acceptera, då röker jag hellre)
Jag är skitsur hela tiden och en pest för min omgivning (stackars Per!)


Men om jag inte blir jättetjock och skitsur, och jag lovar verkligen att jag ska kämpa, kommer det att gå!!!!
Så, nu vet världen och det finns ingen återvändo!


Den 15 januari är det stoppdatum, håll tummarna för mig och peppa, peppa, peppa för jag kommer att behöva det!


8 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Klart vi peppar dig!!! Heja heja heja Lotta! Kunde pappa kan du!

lindamagnus sa...

Har inte den blekaste aning om hur svårt det är att sluta röka, men en sak vet jag och det är att om en viss Lotta bestämmer sig för någonting då är det inte mycket som kan stoppa henne! Det är alla klirrande halvmaraton-medaljerna ett tydligt bevis på! Heja Lotta, heja Lotta!

Per och Lotta sa...

Ni är världens gulligaste! Jag känner stödet!

Jo. sa...

Jag hejar också, och vet så klart att det kommer att gå. Är fortfarande i chocktillstånd dock. Men till den 15 jan har den nog lagt sig och då ska jag heja utav helvete.

Per och Lotta sa...

Puss på dig//Mamman

Siw sa...

Lotta! Till plussidan hör inte minst att du kommer se mycket yngre ut än vad du är (du är ju ung men man kan ju alltid hoppas på att någon tycker att man är yngre än vad personnr. säger). Sen när vi ska gå ut och äta för spelpengarna slipper jag sitta kvar som en fåne med du ska röka. Det är guld värt för oss alla. Heja, heja Lotta! Kram/siw

Per och Lotta sa...

Puss på dig också lilla Siw! Det är ju du som är mitt superstöd!!!/Lotta

Anonym sa...

Hej Lotta! Det går väl som smort idag!! Vilken tur du har att slippa gå ut i detta vädret för att ta ett bloss! Du ser vilka fördelar det är att vara rökfri. Tänker på dig!
Kram/siw