17 december 2006

Nedräkningen har börjat!

Viktiga saker att ta med "down under"

Min nästan färdigpackade väska

Efter att ha packat och packat upp ett antal gånger och funderat ännu fler gånger över om jag behöver just det klädesplagget eller om det är onödigt är nu väskorna packade (nästan). Per har inte funderat alls kan jag säga. Han är mer av principen "har jag det inte med mig får jag väl köpa det där". Låter konstigt, men så är det faktiskt.
Trots packningsbestyren har vi hunnit med en långpromenad i det vackra vårvädret. Ingen kan tro att det bara är en vecka till julafton när det är tio grader varmt och lite (med betoning på lite) solsken. För vår del känns det bara bra, dels med tanke på att det är lite konstigt att inte fira jul hemma och dels för att väglaget är milt och bra när vi ska köra till Svågertorp tidigt på torsdag morgon.
Visst är Internet fantastiskt! Hör bara här: I morgon kan jag gå in på Singpore airlines och checka in oss, välja sittplats och skriva ut boarding cards....visst är tekniken otrolig!
Nu ska min Per och jag dricka glögg och äta pepparkakor och tända det tredje ljuset i adventsstaken.
Tre hårda arbetsdagar återstår (och syjuntejulavslutning hos Karin i morgon kväll). På tisdag ska Per dessutom till Helsingborg på regionledningsmöte (företagenkäten ni vet....). Sen sticker vi!
Jag hoppas hinna skriva en gång till innan vi åker, men om det inte blir så:
Ha en underbar jul allihopa!
Vi kommer att hålla bloggen uppdaterad under vår vistelse på Forrester Road, Scottsdale, Tasmania. Välkomna att ta del av våra äventyr och kommentera gärna!
Kram//Lotta Per hälsar förstås också ...samtidigt som han tränar lite innan glöggen....

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

wow! jag langtar oooootrooooooooligt mycket efter er och kan knappt fatta att nu, nu ar det bara ett par dagar tills ni kommer, innan veckans slut ses vi - HURRA HURRA HURRA!!!!!!!!!!!!

Lisa Ulrica sa...

och glogg och fin svensk flagga & tomtesack.... & citronpepparkakor... jag sag inte all detaljer forsta gangen men nu har jag zoomat in och kollat ordentligt. B L O S S A, B L O S S A, B L O S SA, gloggen heter BLOSSA!