02 december 2007

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt.....




Vi har ju sedan länge glömt att om vårt (mitt) nuvarande bibiotekssystem skulle fungera kunde vi bara köpa böcker av författare vars efternamn börjar på Ö (inte särskilt många och inte särskilt kul). Många böcker har det blivit sedan förra sorteringen och det som till en början skulle bli en enkel match visade sig ta flera timmar.......men ack så bra det blev:
Jag skrev om Anders Paulrud häromdagen och om hans tre första böcker som vi ville få tag på. Nu har vi dom, "Det regnar i Wimbledon", "Amamamor" och "Inbjudan till sorg". Bokbörsen är svaret. Jag fick tipset på Bokia när dom konstaterat att böckerna inte fanns att beställa. Bokbörsen är en sajt där antikvariat och även privatpersoner lägger ut böcker till försäljning. Jättebra och oftast jättebilligt. Våra böcker (från olika leverantörer) fick vi mindre än en vecka efter beställningen. En sak till om bokhyllorna. Om ni kollar noga till höger ser ni att vi lämnat lite utrymme för nya böcker, och det spelar ingen roll vad författaren heter i efternamn, hurra!
Denna helgen har verkligen varit den regnigaste, gråaste och blåsigaste på länge. Tur att vi har fått sätta upp lite ljusstakar och stjärnor att lysa upp allt det mörka med. Vi har gjort en massa trots regn och rusk för man kan ju vara inne också faktiskt. Lite julklappar har vi köpt som Per så fint har slagit in idag. Jag har sytt julgardiner till julnörden Lisa. Hon ska minsann få jul så det räcker ;-D. Överhuvudtaget är vi nöjda med helgen och nu återstår glögg och lussekatt till "Bridget Jones dagbok" (jag bara älskar Bridget Jones!!!)



Har ni sett en konstigare amaryllis? Den första blomman är vänd rakt ut på sidan och stjälken är bara fem cm lång. Rätt snygg tycker vi! Arbetsveckan börjar i Karlshamn/Malmö för Per och i Växjö för mig. Har inte varit där på evigheter så det ska bli kul. Kram till alla! Ps. Jag funderar allvarligt på att starta en grupp i Facebook med namnet "Bojkotta Carola!" Är det nå´n som vill vara med? Fast det borde rimligen finnas en så´n grupp redan! Vi såg henne hos Babben i går och det kan verkligen inte finnas en värre person än hon. Jag fattar inte hur Babben kunde komma på tanken att bjudan in henne, men tröstar mig med att Babben nog inte får bestämma det själv...............eller?

6 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

vadda julnord???!!! Alla barn alskar val julen och jag ar ju faktiskt bara 30... ju. Jag langtar sa det ar inte klokt nu - bestall lite sno tills jag kommer ok!

lindamagnus sa...

Har hört att Tindra-glöggen verkligen ska tindra på riktigt när den hälls upp. Gjorde den det?

Per och Lotta sa...

Nja, kan vi säga att den gjorde....men den var i vilket fall som helst väldigt god och inte det minst sötsliskig som vissa sorter kan va.

Jo. sa...

Det fins ju en Tindra glögg utan socker som är helt fantastisk. Är det den ni har köpt?

hanna sa...

Starta den så får du åtminstone en medlem! :D

Per och Lotta sa...

Nej det är inte den utan socker. per frågade efter den men dom hade inte den här. Men jag blir kanske bjuden på sockerfri glögg när jag kommer till Stockholm.........:-)
...och Hanna, det blir en anti-Carolagrupp om det inte redan finns en. Återkommer i frågan.