09 december 2007

Söndagsrapport

Frank myser hos favvis-Henke. Johanna, Alicia och León i "Rum för barn" i Kulturhuset.
Hanna gungar León
i samma rum.


Nu sitter jag vid den gamla vanliga datorn och försöker samla ihop alla intryck från den gångna helgen. Intensivt har det varit och roligt. Lördagskvällen tillbringades hos Johanna och Henke över plockmat och vin tillsammans med Hanna och Frank. Noteras kan att Henke åt 38 oliver! Efter smarrig söndagsfrukost med nybakat bröd och croissanter, packade jag min ryggsäck och den gick verkligen knappt att stänga. Dels beroende på diverse julklappsinköp och dels för att Johanna rensat sin garderob och delade med sig av kläder som hon inte ville ha längre. Alltid lika kul med kläder. Jag har faktiskt köpt en ny klänning också hos Gudrun och lite annat smått och gott till mig själv........:) Härligt nog sken solen, åtminstone en stund, så efter att ha sagt hej då till Henke promenerade Johanna och jag in till Kulturhuset där vi först träffade Hanna och Frank och lite senare också Alicia och León och ytterligare lite senare Jakob. I "rum för barn" finns det mesta som roar små barn. Här får bilderna tala! Vi lyckades också pricka in en sångstund där en tjej och en kille sjöng sånger ur "Min skattkammare". Innan jag var tvungen att kuta iväg till flygbussen hann vi med en kopp cappucino också(som Johanna sa var den äckligaste hon smakat). Det har varit en jättebra helg. Fantastiskt att få träffa bästa León och hans lika fantastiska mamma. Jag är också sjukt

stolt

över Jakob, som från ingenting och ingenstans plötsligt är pappa på det allra självklaraste och naturligaste sätt. Jag blir faktiskt lite tårögd när jag tänker på det. Jag kan också berätta att León och Frank inte kommit överens om att dom skulle vara brunrandiga idag (ren slump) för dom träffades för allra första gången. Visst är dom otroligt söta! Per hade gjort supergod middag när jag kom hem också och till detta fick jag nyinköpt dansk öl. Gott! Avslutningsvis lite kändisspotting: Stellan Skarsgård bäddar sängen på lördagsförmiddagen (sett genom Johannas och Henkes fönster) och Rickard Wolf kommer gående utanför Kulturhuset i dag vid lunchtid.

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Lotta! Vilken jattefin helg du verkar ha haft verkligen! Finaste finaste lille killen! Verkligen kul att se bilder! Snart far du krama pa Pelle - du far se till att Henke inte hinner fore!!!

hanna sa...

Jättefina bilder och kul att få ses lite :D

lindamagnus sa...

Vilka coola randiga små killar! Ni verkar ha haft en fantastisk helg!

Anonym sa...

Lotta!
Vilken helg du haft! Visst är det ljuvligt med dessa små barnbarn. I går var vi förbi som hastigast hos Johan och Otilia. Lille Viktor satt i sin babysits och kollade på sin far när han snickrade. Kanske det blir ytterligare en snickare i familjen? Kram/Siw