25 december 2007

Nu är det jul igen!

Stora barn leker också!
JULMAT!
JULKLAPPSUTDELNING!
Vi vilar ut! Pelle sover, Lisa och Jesse kollar på film, Per läser och jag sitter här. Det blev en rolig, intensiv och julklappsrik julafton kan man säga. Eastmans, Ungsten/Erikssons och vi startade tidigt med risgrynsgröt- och skinkmackefrukost och sen var det bara att sätta igång med förberedelser för själva julkalaset som precis som vanligt började med glögg till Kalle Anka klockan tre. Alla var här och bara det är nå´t alldeles särskilt! Julbordet intogs vid fyratiden och när alla var mätta och belåtna var det kaffedags och ivrig väntan på tomten. Det var ju så att han inte fick dröja för länge eftersom småkillarna började bli trötta efter en hel dag fylld av folk och mat och lek. Men visst kom han, tomten, vandrande genom trädgården med lyktan i handen. Leo och Pelle gjorde stora ögon och Leo tappade rent av hakan av pur förvåning. Även om vi bestämt att vi bara skulle köpa en julklapp var blir det ganska många när man är 15 personer! Tomten hade jämt att göra......och vi var så nöjda allihop när klapparna var öppnade. Givetvis blev det också obligatorisk pingisturnering (de stora manliga barnen) och som vanligt, om jag inte missminner mig, vann Magnus efter en hård fight mot Jocke i finalen. Nu tror jag att jag också ska lägga mig på soffan med en bok och lite julgodis. God forsättning alla!

Inga kommentarer: