19 januari 2008

Blåsippan ute i backarna står..............

Ja, detta är alldeles sant, jag svär! Lite på skoj sa jag till Per idag när vi gick i skogen, att det kanske är läge att kolla efter blåsippor. Och faktiskt hittade vi en, inte riktigt utslagen men helt tveklöst en blåsippa! Tyvärr hade vi inte kameran med så det blir inget bildbevis. Vintergäck finns i trädgården liksom tusensköna och den fantastiska Karen Blixen-rosen har en knopp som håller på att slå ut. Ur led är tiden! Stormen som skulle skapa förödelse i hela Sydsverige nådde inte riktigt fram till Blekinge. Visst blåser det så fönsterrutorna skallrar men det händer ju titt som tätt här. Som bilderna visar har vi just avnjutit en synnerligen god middag. Inte hummer och champagne dock, som verkar vara vardagsmat hemma hos familjen Kastås ;-D, men väl kräftpaté till förrätt, kotlettrad med broccoli och hollandaisesås till huvudrätt och hemmagjord yoghurtglass till dessert. Naturligtvis tillagat på bästa GI-vis (ja, inte patén då för den var köpe). I morgon hoppas vi på lugnare väder så att Per får testa sina nya vinterlöpartights som han fick av Lisa, Linda & Co när vi födelsedagsfirade i tisdags. Jag får ta mina gamla........ Alldeles utmärkt springväder, sol och 8 grader varmt den 19 januari. Så himla skönt!
Förresten, på tåget mellan Karlskrona och Malmö i måndags läste jag "Fjärilen i min hjärna" och det tog flera timmar innan jag hämtade mig. Den är så hemsk och så vacker och så sorglig och jag kan gråta över att aldrig mer få läsa nå´t nytt av Anders Paulrud. Han hann med att skriva sju böcker, vi har lyckats få tag på alla och får vara tacksamma för det. God lördagskväll till alla! Ps. Lisa hälsar att dom är välbehållna framme i Los Angeles!

Inga kommentarer: