25 januari 2008

Fredag igen!

Kan det möjligen bero på att jag har haft så vansinnigt mycket att göra denna veckan? Sannolikt är det så. Vi har som vanligt avslutat arbetsveckan med träning i gymmet på jobbet och nu har vi just avnjutit en väldigt god GI-middag med Riojavin till.


Rapporten från årets första "symöte" blev inte av igår för jag var så himla trött. Är inte precis van vid att var uppe senare än till tio på vardagarna. Onsdagskvällen blev sen nämligen, var inte hemma förrän tolv och hur lätt är det att somna när man pratat i fem timmar i sträck? Ja, inte bara jag då, utan allihop. Vi hade inte träffats sen i början av november, så det fanns hur mycket som helst att avhandla. Ingeborg bjöd på ugnsbakad GI-lax (hon är också med i GI viktkoll). Kvällens vinprovning bestod av tre Alsace-viner, ett Pinot Gris, ett Riesling och ett Gewürtstraminer (reserverar mig för stavningen här) där rieslingen var min favorit. Tilläggas kan att jag bara fick smaka "bottenskyla" av vinerna eftersom jag körde bil. Let´s dance ska jag kolla på i kväll och heja på Tony Rickardsson för han är så himla bra. Per ska se På spåret först. I
I morgon ska vi dra till Hovet till Annika och Gert. Det ska bli riktigt roligt för vi har inte heller träffats på evigheter. Som krydda på moset ska vi gå och se Hovmantorpsrevyn! Innan detta roliga ska vi dock gå på begravning. Min moster Linnea, 96, dog på julafton och i morgon ska hon begravas i Sturkö kyrka.
God fredagskväll på er!

Inga kommentarer: