23 januari 2008

Sju sanningar om Lotta

Nej, det är inte så att jag plötsligt kommit på att jag ska avslöja en massa sanningar alldeles av mig själv. Det är en utmaning som har sitt ursprung någonstans, hamnade hos Hanna, som utmanade Johanna, som sen hade den tvivelaktiga smaken att utmana sin mamma. Hjälp! Men jag är inte feg på det viset.... Alltså, så här är det:
1. Jag är näst intill hopplös när det gäller att handskas med pengar. Längtar efter ny lön hela tiden. Möjligen har det blivit lite bättre med åren. Eller nej. (Konstigt att Johanna inte hade med denna sanning?)
2. Jag har alltid haft en ständigt pågående önskan att vara smal och vältränad (inte smal och känd som Tiffany Persson dock, för känd vill jag inte bli!). Endast vissa väldigt korta perioder under min levnad har denna önskan varit uppfylld....
3. Jag är extremt känslig för kritik. Inte bara mot mig själv utan i lika stor grad mot Per, Johanna, Jakob, Jocke, Linda och Lisa m. fl. i min omgivning. Skulle någon våga kritisera mina närmaste hugger jag som en kobra!
4. Jag är faktiskt snäll också. Både snäll i bemärkelsen "visst, det fixar jag", ibland så till den milda grad att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Detta är mest på jobbet då. Men jag är snäll på det "braa" sättet också och inbillar mig att jag upplevs som snäll(?).
5. Så är jag generös. Både bildligt och bokstavligt.
6. Jag älskar att köpa kläder och presenter. Köpte t. ex en kjol idag trots att jag lovat mig själv att inte köpa nå´t förrän jag gått ner 5 kg......Men den var ju så snygg och så billig! Denna punkten hänger antagligen ihop med nr 1 och lite med nr 5.
7. Jag tänker ofta på hur oförskämt bra jag har det. Bästa mannen, bästa barnen och bästa bonusbarnen. Jag vill att det ska vara i evighet, amen!
Så mina vänner, nu vet ni allt om mig (inte riktigt) och jag lämnar med glädje över stafettpinnen till Lisa, Linda och Kinga. Kom igen! I kväll ska jag träffa sydamerna, fast vi ska nog inte sy. Rapport i morgon.

Inga kommentarer: