18 februari 2008




Hej alla besökare!

Idag är det jag, Per, inte Lotta som svarar för texten. Det beror på att jag haft en semesterdag i det vackra vårvädret. Solsken och nästan tio grader. Det passade alldeles utmärkt eftersom jag ägnade dagen åt att bl. a. tvätta växthuset och isolera det med bubbelplast. Hoppas resultatet framgår av bilderna. Växthuset var alldeles grönt på tak och väggar. Nu är det rent och snart blir där massa grönt därinne. Vi har redan börjat med att driva fram plantor. På bilden syns mängder med olika ricin och kronärtsskockor. I de små drivhusen finns spikklubbor av olika slag liksom olika sorters chili. Snart dags för tomatfrön att komma i jorden.
I övrigt har jag ägnat dagen åt att byta ut en eternitskiva på ladugårdstaket och försökt fylla i den nya näringsbilagan till deklarationen - enklare har det inte blivit. Jag har också hunnit med en åtta km löprunda.
I morgon är det jobbardag igen. Den tillbringar jag i Kalmar. Sen blir det Malmö ons-tors. - och sen är det FREDAG igen.
Nästa gång är säkert Lottan åter!

1 kommentar:

lindamagnus sa...

Riktig vårkänsla ju! Härligt! /Linda