26 februari 2008

Syvinprovning, låter det bekant?




Antagligen inte. Som jag tidigare skrivit är det i alla fall vad vi sysslar med när vi träffas i syjuntan nu för tiden. I och för sig stickade Karin flitigt i går kväll, men det var mer undantag än regel.... Maten blev god och vinet som Anders valt smakade utmärkt. Tyvärr var det bara Pia och jag som kunde smaka ordentligt för både Monica och Karin körde bil. Dumt! Ännu dummare var att Ingeborg inte kunde komma överhuvudtaget. Tråkigt! Som ni ser på bilden var Monica vackert solbränd efter åtta dagars skidåkande i Österrike. Att det inte finns nå´n bild på Karin beror på att hon gjorde så konstiga miner när jag fotade. Jag tror alltså att du är glad Karin att jag inte la ut nå´n av bilderna här.

Per och jag har handlat böcker idag, romaner, deckare, barnböcker och "Fem myror" på DVD. Det är himla kul med bokrea tycker jag.

Men det roligaste idag är att jag har fått leverans av mitt livs första köp på Tradera. Dille på vackra glasföremål verkar smitta! Nu ska jag gå och packa lite saker för i morgon bitti tar jag tåget till Malmö för ett tvådagarsbesök. Förresten vill Per komma åt datorn, det är en Eva Englund-skål på Tradera där budgivningen går ut om en stund.............återkommer om det blir nå´n affär.

Inga kommentarer: