01 mars 2008

När Leo hälsar på.........

.....förvandlas vardagsrummet till lekplats och alla tänkbara prylar plockas fram........... I eftermiddags dök dom upp familjen Ungsten/Eriksson och det var så kul att träffa Leo igen. Ja, det var kul att träffa Linda och Magnus också förstås men dom förändras inte så mycket mellan gångerna om man säger så, mer än att Linda skaffat sig ny, mer uppklippt frissa som var jättesnygg.

Vi har firat förtida födelsedagar idag. Min, eftersom jag befinner mig i Malmö den riktiga födelsedagen och Magnus, som fyller när vi är i Thailand. Och så uppvaktade vi Leo lite också, inte för att han har nå´n speciell bemärkelsedag utan bara för att han är Leo helt enkelt. Så är det. Vi har precis ätit köttgryta med bulgur och snart ska jag plocka fram lördagsgodiset (nötter, morots- och gurkstavar, pringles och till detta dip bestående av creme fraiche med saffran och tomat). Det stora evenemanget, melodifestivalen från Karlskrona, börjar ju klockan 8, så det gäller att ligga i startgroparna. Här i huset misstänker jag att det kommer att hejas på Charlotte..........För det är nämligen så här. Förut fanns det en rubrik i Expressen som hette: Jag mötte Lassie (den finns kanske fortfarande). Där kunde folk skicka in sina möten med eller eventuella anknytningar till kändisar. Min favorit i långsökta kändisanknytningar är "min kompis pappas kusin är gift med en avlägsen släkting till Ingemar Stenmark". Men nu kan jag faktiskt skicka in minst två egna.

1. Min mans dotter är kompis med Charlotte Perelli och har dessutom varit dagbarn hos Charlottes mamma!

2. Min dotter kan se rakt in i Stellan Skarsgårds lägenhet!

Slå det om ni kan!!!

God lördagskväll! Ps. Jag tror jag ska heja på någon annan, för jämviktens skull...........

Inga kommentarer: