09 mars 2008

Nu byter vi.........


....skrivbordsstolen mot solstolen, GI-maten mot fried rice, fried noodles och Per kommer att äta bläckfisk varje dag (äckligt tycker jag, det liksom gnisslar mellan tänderna), elvakaffet mot elvaölen och joggingrundorna mot långa, långa strandpromenader. Det är faktiskt i morgon vi åker, kan knappt fatta det! Nu är allt packat också, Per har packat få saker och jag har packat massor........man vet aldrig vad som kan komma till användning(?). Böcker är t. ex. mycket viktigt. Åsa Larsson, Karin Fossum, Per-Anders Fogelström, Patricia Kay, Susanna Gavalda och Åsa Lindeborg har vi tänkt hinna med.
Per har varit sjukt duktig hela helgen och satt om våra småplantor till egna krukor. Tomater, chili, spikklubba och akveleja bl. a. Jag har som sagt mest ägnat mig åt att tvätta, stryka och packa. Idag har vi varit i Algutsboda och Hovmantorp och planterat påskliljor på gravarna. Vi passade också på att avlägga en visit hos Annika och Gert. Turligt nog för oss var både Fabian och Axel där och hälsade på. Per och jag har bara sett dessa underverk på bild hittills, så det var kul att få träffa dom i verkligheten. Naturligtvis gäller detta även barnens föräldrar, kul att träffa dom alltså. Ännu större tur var det att Anna bakat ett gäng bullar med choklad och mandelmassa och ett gäng med tranbär. Det fanns bara en chokladbulle kvar och den fick jag (som ni förstår har jag redan glömt hela GI-tänket!).
Tills vi hörs igen, njut av att våren är på väg! Se bara vad vi stötte på när vi var på hemväg idag. Och kamera hade vi med oss!
Ps. Givetvis uppdaterar jag bloggen så fort tillfälle ges. På vår gata i Hua Hin finns åtminstone tre internetcaféer och Ulla och Curt har ju dator så, håll utkik! Just nu är det 28 grader i Bangkok.

1 kommentar:

Lisa Ulrica sa...

ha det fantastiskt underbart ljuuuuvligt!