13 mars 2008

Igenkannandets gladje!

Vilken kansla att stiga av bussen och ga de 2oo meterna nerfor avstickaren till Petchkasem road och se att allt var sig likt pa gatan. Visserligen bo vi i den alldeles nyrenoverade delen av Thipurai Beach hotel och det ar ju lite annorlunda mot tidigare. Men Stina, Kenneth sitter kvar pa samma stalle mest hela tiden, bara sa du vet. Vi kunde ocksa gladjas at att det inte blivit ett stort hotellkomplex pa granntomten, utan den lag dar lika ode som forut. Pa stranden hittade vi Banjo Bar med sina skrangliga tramobler malade i gralla farger och dom serverar fortfarande den mest utsokta thaimat.......... Kort sagt, vi kunde inte ha det battre!
Dagens lyx: Jag har varit och fatt bade manikyr och pedikyr och det ar fantastiskt att bli sa ompysslad.
Dagens visdomsord ar hamtat fran den underbara boken "Tillsammans ar man mindre ensam": Det som kvinnan vill, vill Gud. Jag visste val att det var sa (eller hur Johanna!). Fortsattning i detta arende aterkommer vi till pa lordag..................nyfikna? Lovar ocksa fler bilder. I morgon drar vi till Ulla och Curt i Huay Yang. Rapport darifran senare. Ha det bra alla!

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Klart man blir nyfiken... jag har nu tusen ideer om vad ni ska hitta pa pa lordag..... Och visst ar det en fantastisk bok - tillsammans ar man mindre ensam (filmen ar ok men som alltid inte lika bra som boken). Njuuut en massa och krama om min pappa,faster Ulla och sa den dar Curt ocksa saklart. Kramar Lisa

hanna sa...

Ahhhhhhhhhhhhhhhhh, det låter underbart! Och japp - jag är grymt nyfiken! :D