17 maj 2008

Det är igång!

Mastodont-, straff- eller evighetsarbetet, kalla det vad som helst, men igång är det i alla fall. Per har jobbat hela dan med att få fasaden på utbyggnaden på baksidan fri från gammal färg och har ändå bara hunnit en bråkdels bråkdel....... Så, den som är sugen på att värma (med värmepistol), skrapa, tvätta och eventuellt någon gång i framtiden måla är välkommen att anmäla sig till tjänstgöring. Inte ens jag trodde att det bara var att köpa lite färg och sen sätta igång att måla, men att det var ett så här sjukt stort jobb hade jag inte föreställt mig. Eftersom jag inte kunnat vara så behjälplig i skraparbetet har jag istället plockat ur alla plantor från växthuset, gödslat (bränd hästgödsel) och planterat tomatplantor, chili och basilika. Jag har också börjat sätta plantor i "sommarblomsrabatten", men är inte riktigt klar så jag rapporterar resultatet i morgon. Nedan ses vårt gamla ihåliga äppelträd (hästaträdet) i full blom. Otroligt vackert!

Vi har jobbat på bra idag, men har unnat oss en rejäl promenad till Torsnäs och blommarna ovan plockade vi längs vägen. Snacka om midsommarbukett! Och så är det mer än en månad dit. Kan inte bli mycket att klä midsommarstången med...............god lördagskväll!

1 kommentar:

Lisa Ulrica sa...

och hur gick det med cementkrukorna??? man blir ju nyfiken ju.