01 maj 2008

Långledigt igen!

Härligt med långhelg förstås och att min lilla bil klarade besiktningen och att vi hade en mysig hemmavalborgsmässoafton. Ganska kallt var det i går kväll. Inget som direkt inbjöd till utevistelse. När vi gick vår vanliga Trummenäsrunda var det inte särskilt mycket folk ute, men man kan ju va inomhus och ha det trevligt istället. Idag har det också varit ganska kyligt. Vi började dagen idag med att fixa årets deklaration. Per hade gjort alla förberedelser så det var bara att knappa in siffrorna på skatteverkets sajt med hjälp av e-legitimationen och så var det klart. Regnet hängde i luften, så i stället för att kasta oss ut i land och rabatter körde vi till Öspab (plantskola) och köpte en stor fin ormhassel, två nya stockrosplantor och lite fler fröer. Efter ett något försenat elvakaffe började Per kitta det nya fönstret till hönshuset. och jag fortsatte med det eviga fönsterputsandet. Extra jobbigt idag eftersom den ena regnskuren avlöste den andra................Per gav sig på att klippa alla kanter och vrår där det inte går att komma åt med gräsklipparen och han hade att göra en god stund, men vad fint det blev!


Årets perenn tänkte jag presentera. Jag trodde absolut att lungört var lungört om man säger så, men det var fel. Vi har den rödvioletta men årets perenn är vitblommig och den sorten har vi inte. Lite snöpligt faktiskt! Nedan ses den rödvioletta i alla fall.
Rädisor och ruccola på väg!





Det har fortsatt vara grått hela eftermiddagen, men vi tog regnställ på och promenerade till Trummenäs och köpte faktiskt året första glass i kiosken vid campingen. Ganska mysigt trots regnet... Nu har vi ätit Hoisin-lax med nudlar. Gott! Mycket att se på TV ikväll, Nicklas mat, Mitt i naturen och Brottet och jag ska sticka hela tiden för jag har ett jättekul projekt på gång!!! Och i morgon ska vi till Annika och Gert, HURRA vad det ska bli kul! Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: