21 januari 2009

Dags att summera onsdagen den 21 jan 2009 - min dag 2009.

Som vanligt började den med att väckarklockan ringde vid sextiden. En skillnad dock, mot en helt vanlig morgon, idag var det Lottas klocka som ringde först och inte min. Lotta tassade upp först denna morgon. När jag kom ner i köket var frukostbordet belamrat med paket och en vacker tulpanbukett. Flera paket från min Lotta och ett från Lisa m fam. Paketen från Lottan innehöll bl a mysdress av märket Adidas, en Gant-skjorta, trädgårdsbelysning, varma sockar mm. I Lisas paket fanns lite uppgifter om Melbourne, och framför allt en härlig film med Pelle och Max som huvudaktörer. Vi ska se den en gång till innan det är dags att sova.

På jobbet fixade Lottan lite extra både till förmiddagsfikat, lunchen och eftermiddagsfikat. När vi kom hem bjöd hon på finaste middagen med champagne som måltidsdryck. Posten hade levererat kort från Leo m fam, Ulla m fam, Stina m fam och Olsbergs. Dessutom ett paket från Johanna, Henke och Jakob. Det innehöll boken "Nya författarskolan" av Göran Hägg. Undrar vad de förväntar sig av mig?

Jodå det blev födelsedagstårta också! Den delade vi med Sture och Nancy som också uppvaktade.

Tack alla som bidragit till denna fina dag!

/per 62


2 kommentarer:

Kinga sa...

Ser att du hade en alldeles förträfflig dag! GRATTIS önskar även vi, fam. Andersson. Ha en fortsatt bra vecka. //Kinga

Jo. sa...

Du vet nog vad vi förväntar oss. Det finns många historier som ska berättas. Fixa till datorplatsen, köp en skrivbok och börja skriv!