31 januari 2009

Mannen repar sig!

Här njuter vi av att lördagskvällen står för dörren och vi har just ätit en riktig god biff chili med färsk fullkornspasta. Per rör sig bättre och bättre och har i eftermiddag gått en kort promenad om än lite sakta. Det går framåt alltså. Vi har städat och fixat lite idag också, så det ska kännas bra att slå sig ner i soffan och äta lite popcorn och dricka lite vin. Kanske blir det "Mamma mia" eftersom det inte är nå´t kul på TV i kväll. Vi får se.
Jag kan inte låta bli att tillägga att jag måste vara en extremt dålig människokännare. Sent i somras träffade jag ett par som jag direkt uppfattade som väldigt sympatiska människor. Idag förnekar mannen sina barn och säger fruktansvärda oförskämdheter om sin exfru. Tänk vad fel man kan ha! I så´na här lägen känner jag nästan lust att mörda. Jag önskar ändå alla en riktigt bra lördagskväll!

2 kommentarer:

hanna sa...

Jag har full förståelse för din känsla, ibland är livet helt obegripligt. Men jag har kommit fram till att det är bättre att fokusera på de bra sakerna - för de är jävligt många fler. Stor kram till er!

Per och Lotta sa...

Ja Hanna, du har så rätt! Jag blev så himla arg bara... Kram tillbaka! Pussa "pippikråkan" från mig också.//Lotta