02 februari 2009

Aktieklubben och SM-tårta

Då var det dags igen för aktieaffärer(?) i Torstäva. Nej förresten, det verkar inte så av vad jag har kunnat avlyssna. Per har i alla fall bjudit herrarna på egenhändigt komponerad kasslerpaj och Annas bidrag till 2008 års kladdkake-SM. Nu har jag också smakat och både pajen och tårtan var jättegoda. Jag unnade mig alltså lite tårta trots att det inte alls ingår i dieten. Men å andra sidan har jag varit ute och stavgångat en timme i blåst och kyla.........och jag lovar, jag mötte inte en enda människa!
Det opererade knäet blir bättre och bättre för varje dag, så i morgon är det arbetsdag igen för maken. Bra det för han börjar bli lite rastlös av att "bara" vara hemma utan att kunna uträtta några stordåd.

1 kommentar:

annamaria sa...

Vilken fining! Betydligt snyggare än min! Det skulle sitta fint med en bit nu efter 2 timmars dans.