24 februari 2009

Efter många om och men...

...lyckades vi hitta en dag när alla i syjuntan kunde. Konstigt att det ska va så svårt varje gång när vi bara är fem stycken! I alla fall, i går kväll blev det det där mötet äntligen av och dessutom passade vi på att fira Monica som just fyllt alldeles jämnt. Man ska ju inte tala om en dams ålder, men jag kan säga så mycket att hon numera kan kalla sig vuxen (nästan). Det är mycket med mat och vin när vi träffas (och en liten aning handarbete....), så även denna gång. Jag hade plockat recepten från AnnaMarias matblogg och du Anna, det blev så jättegott. Kycklingfilé med kronärtskockhjärtan och svart tagliatelle och så den suveränt goda citron- och marängpajen till kaffet. Till maten provade/drack vi två sydafrikanska viner, Fairview Pinotage Viognier (nr 2091) och Allesverloren Tinta Barocca (nr 12002). Utmärkt goda båda med ett litet plus för Allesverloren, inte minst för att vinet heter just allesverloren, haha. Det blev en synnerligen trevlig kväll som kommer att få en efterföljare den 30 mars hos Monica.

Så har det ju varit bokreapremiär idag och det är ju alltid kul. Några böcker blev det och det kommer att bli några till innan vi lämnar landet på lördag.

Dessutom har det ju, om man får tro media, hänt exeptionellt stora saker i Sverige idag. Victoria och Daniel har fått varandra! Om det kan jag väl mest säga att det är ju kul för dom. Kunde ha varit ännu roligare för Vickan om hennes mamma hade kunnat prata svenska ordentligt (borde man kunna efter mer än trettio år i landet och med dom förutsättningarna) och inte behövt läsa sitt välgångstal innantill. Ganska ynkligt tycker jag! Nej, nog om detta. Nu ska jag fika med min Per och heja på Thomas Wassberg i Mästarnas mästare.

Inga kommentarer: