07 februari 2009

Boklördag

Rättså länge har vi pratat om att vi borde göra en omdisponering av våra böcker. Jag gjorde nämligen en miss när jag sorterade häromsistens. Det var att inte lämna utrymme för nya böcker, utom för sådana vars författares efternamn börjar på Ö (inte en enda hittills kan jag säga). Dessutom var placeringen av hyllorna också delvis fel och vi började fundera på om vi skulle flytta en del böcker till hyllan på övervåningen m.m. m.m. Nu är vi på väg men långt ifrån färdiga......Per har lyft upp och ner och skruvat och dammat, medan jag har burit upp och sorterat och kört och handlat nya konsoller... Ja, ja, vi har lagt av för dagen och nyss avnjutit hummersallad till förrätt och sedan kycklingpasta. Utmärkt gott!Igår kväll avslutade jag Max tröja också, så nu hoppas vi att det hinner bli lite höstkallt innan dom där tröjorna blivit för små. Det är/har varit sjukt hett i Melbourne (närmaste mätplats från Scottsdale som jag har hittat) de senaste dagarna, men just nu är det faktiskt bara 18 grader (natt).Nu laddar vi för melodifestivalen. Härlig lördag till alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket jätteprojekt med böckerna.

Per och Lotta sa...

Ja verkligen, men nu är det klart och vi är supernöjda. Tack för att du tittade in!