08 februari 2009

Bokprojektet klart och så lite vårtecken

Med gemensamma krafter har vi avslutat helgens bokomorganisationsprojekt. Det blev grymt bra! Finessen är att vi har skapat mer utrymme på varje hylla för att kunna placera in nylästa böcker på rätt plats i alfabetet. Det har inte funkat innan för det har helt enkelt varit för trångt. Såsmåningom skulle jag gärna vilja ha hyllor ända upp till taket, men när jag säger det till Per så skriker han(!). Jag kan hysa en viss förståelse för denna motvilja eftersom det är han som får sköta själva uppsättandet av hyllor. Detta är emellertid en senare fråga och just nu njuter vi i stället av att hitta Gertrud mellan Björn Hellbergs Dominans och Alf Henrikssons Verskonstens ABC och Ola mellan Hans Hellmert Kirsts Skuggan från fronten och Heinz G Konsaliks Hotad stad osv. Nej nu får det räcka med böcker för idag.
Här börjar vi skönja de första vårtecknen. Snödroppar och vintergäck har börjat blomma så smått och när jag var ute och sprang en runda tidigare idag kunde jag se att blåsippebladen är jättegröna och fina. Samtidigt är det som ni säkert vet rena kaoset i delstaten Victoria i sydöstra Australien. Sanslös hetta (över 40 grader) och det brinner överallt. I Tassie är det också varmt men inte riktigt som i Melbourne. Vi har pratat med Lisa idag och det är bara bra med allihop. Jag har också bytt ett par ord, eller ett med Pelle. Han sa: NEJ (på frågan om han ville prata med mig) och sen: Hello (ska uttalas med Crocodile Dundee accent) när han väl bestämde sig för att komma till telefonen. Och nu mina vänner är det snart dags att börja packa väskorna. Om tre veckor idag är vi på väg, gissningsvis i Hongkong eller i alla fall på väg dit. Vi landar i Melbourne den 2 mars på kvällen, så hoppas hoppas att dom fått bukt med bränderna tills dess. Inte så mycket för vår skull utan för alla som bor i området. Jag är faktiskt ingen egoist!

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Skönt att höra att lilla Lisa har det bra och så hoppas vi också såklart att bränderna snar är över!! Kram