15 februari 2009

Solig söndag

Hoppsan, så var denna helgen också slut...(nästan). Vi firade Alla hjärtans dag igår tillsammans med Linda, Magnus och en lätt febrig Leo. Planen, som var korvgrillning i solskenet vid Hallrumsviken fick ställas in och vi fick hålla oss inomhus i stället. Men det gick bra det också. Vi byggde med klossar, gjorde en gris av lera som vi red till Paris på och så läste vi sagor. Per läste bl. a. en där ett lejon åt upp små barn med bilder på själva måltiden, halva barnet i lejonets gap...hjälp! Varför skrev man sådana hemska historier? Denna var hämtad från "Min skattkammare" och skrevs säkert nå´ngång när jag var barn. I alla fall, den sagan lästes inte färdigt!
Söndagen har varit minst lika solig som gårdagen, men tyvärr var Leo inte mycket piggare idag, så vårt uteliv inskränkte sig till en promenad för Linda, Per och mig, medan Leo och Magnus stannade inne. Nu har familjen Ungsten/Eriksson åkt tillbaka till Växjö och vi har ätit en tidig söndagsmiddag. Jag tror jag ska plocka fram våra resväskor.....13 dagar kvar...och prova lite sommarkläder. Det är ju inte självklart att jag får på mig dom om man säger så! En bra vecka tillönskas!

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Vilka istappa så då har väl vårblommarna försvunnit igen då, eller! Kram Ulla