14 mars 2010

Härliga helg!

Vilken helg vi har haft! Fantastiskt vårväder med smältande snö och fågelkvitter. Om jag ska säga nåt negativt om det så är det att våren också drar med sig tusentals gäss som slår sig ner på åkrar och ängar och utgör en sanslös sanitär olägenhet. HU!
Nu övergår vi till det positiva. Medan Per var sysselsatt utomhus i går förmiddag fortsatte jag med min grundliga köksskåpsstädning. Så härligt när det är klart, men hjälp vad vi har mycket grejer! Nu är det i alla fall bara två skåp kvar och dom får vänta till nästa helg. Kolla själva så fint det blev:
Efter väl förättat värv tog vi en långpromenad bortåt Öljersjö och på hemvägen hade vi solen i ansiktet och det var så himla skönt. Det blev ytterligare en promenad senare när vi begav oss till Trummenäs till Koffer och Lisen för middag och Melodifestival. Gott och trevligt! I vår inbördes tävling stod det mellan Anna Bergendahl och Salem Al Fakir. Lisen hade Anna som vinnare medan vi andra hade Salem. Lisen vann alltså, men Salem var bäst (och sötast!) Nu ska jag komplettera min ipod-salem-samling med "Keep on walking".
Plantpyssel är en av Pers favoritsysselsättningar
Per har burit bort grenarna från förra veckans beskurna fruktträd och meckat lite med gräsklipparen. Det är ju snart dags för klippning(!). Jag har fixat lite ytterligare med köksskåpen. Sen har jag faktiskt joggat sju kilometer och det gick riktigt bra. Kan nog påstå att det med en blandning av Håkan Hellström, Miss Li, Buddy Holly, Bruce Springsteen, Salem Al Fakir och Jakob Hellman i öronen kan det inte gå dåligt. Jag sjöng till och med lite, så ni fattar att det inte gick så himla fort. Men bra, för jag sprang hela tiden utom när jag var tvungen att dricka vatten. Nu är det bara att fortsätta så det blir en god vana och det ska det förstås med tanke på vad jag skrev i förra inlägget. Förresten, Per kände inte för att springa så han gick i stället. Vi ätit chevrefylld kycklingfilé med bakad potatis till söndagmiddag och nu slöar vi framför TV:n. I morgon åker jag till Malmö och Per ska faktiskt jobba fast det är måndag. På tisdag eftermiddag flyger jag till huvudstaden för att gå på möte på onsdag, men också för att hälsa på Jakob och León. Semester på torsdag och då åker jag hemåt framåt eftermiddagen och sen är det fredag igen. Tiden går.

Inga kommentarer: