25 september 2016

Vi är här nu!

Så efterlängtat och så likt sig. Att komma till Playitas är som att komma hem lite faktiskt. Det kan man väl säga när det är femte besöket? Vi kommer alltid lite tidigt hit så rummet (lägenheten) är sällan klart. Men det har vi lärt oss så nu packar vi ner badkläder och shorts så att vi kan tillbringa en timme eller två vid poolen innan vi checkar in. I dag tog Per en cappuccino precis som han brukar men jag valde grönsakssmoothie med grönkål, spenat, lime och mango. Supergod tyckte vi båda så såna ska det bli fler av.
Ser kanske inte jätteaptitlig ut men var faktiskt väldigt god och väldigt kall.

Vi fick vårt rum och blev väldigt nöjda med att få altan i stället för balkong för det blir mycket rymligare. Här kan jag, och Per hakar på, göra mina rörlighets- och aktiveringsövningar som ska läka min uttöjda sena i stora lårmuskeln på höger sida. Jag har stundtals sanslöst ont i baksidan på låret och har inte kunnat springa med någon reda på flera veckor. Innan vi åkte var jag hos idrottsterapeuten på Lok&Motion och fick några rörlighetsövningar och sen har min PT-Jessica (Lofsangruppen) fyllt på med ytterligare några plus två block med aktiveringsövningar för bål och rumpa.  Jag ska verkligen inte gnälla om det för Per hade ont i sitt högerben långt tidigare fast på ett annat sätt. Ibland är det bra och ibland gör det svinont, som t.ex. i natt. Så nu ska vi rörlighetsträna en stund varje dag för att bli av med värken. Hoppas vi. Som om inte det vore nog har jag fått tillbaka mitt ganglion, denna vansinnigt irriterande knöl på handen. Inte så mycket att klaga på egentligen men den gör att jag inte kan belasta handleden och det vill man ju gärna kunna när man är på träningsresa.
Inte mycket öppet en söndag så vi har bara handlat den nödvändiga frukostmaten.
Vi har ätit middag på beachbaren och den bestod av cheeseburgare och öl för Per och dito och vin för mig. Bilden visar utsikten från vårt bord.
Interiör från vår lägenhet. Finns säkert redan på bloggen från nåt annat år så det får bli favorit i repris.



 Och så jag bloggandes på altanen.

 Och Per på strandpromenaden med Atlanten i bakgrunden.

 Jag läser morgondagens program. Vi har redan bokat spinning i morgon eftermiddag. I övrigt får vi se. I morgon har vi facit. God kväll!

Inga kommentarer: