04 september 2016

Härliga helg!

En både aktiv och lite slapp helg börjar närma sig sitt slut. Efter en lördagsförmiddag med diverse bestyr såsom städning, tvätt och trädgårdspyssel körde vi till Orionstugan vid tvåtiden. På Pers program stod en blandning av jogging och promenad eftersom han känner lite smärta i ena benet från och till. På mitt program stod långa intervaller, uppvärmning 10 minuter, 6 minuter i 6,0-tempo + 2 minuter i 5,30-tempo x 6 varv, 10 minuter nedvarvning. Det var jobbigt!
Efter intervallerna

Per hittade en prispall utan för stugan fast jag fattar inte varför han ställde sig på andraplatsen?

Kände mig som en vinnare i dag.
 Söndag förmiddag är gymtid, så även i dag. Per körde styrketräning och jag kort intervall på bandet. Efter löppasset hittade jag ett räcke att hänga i och det gillar jag. Kan inte göra ens en antydan till chin men jag kan hänga. Per fick filma så att jag kan skicka till PT-Jessica.
Jag är galet dålig på marklyftsteknik. Har tränat lite på det i eftermiddag och Per har filmat. Skickat till Jessica. Får se vad hon säger i morgon?

Per har lagat fantastisk middag i dag. Smördegsflarn med matjessill. Så gott! Recept nedan.

Snart börjar Babel och Genikampen. Vi tror att vi ska välja Babel....


Inga kommentarer: