19 augusti 2016

Städning, trädgårdsfix och lite träning

Så blev det morgon igen och den var mulen och lite dimmig. Så pass att vi hörde mistlurarna ljuda och gissade att det var Polenfärjan på väg in eller ut. Jag kände mig inte lika pigg i morse som jag gjorde i går kväll, när jag lovade joggingtur på morgonen, så jag följde Per på promenaden i stället. Som vanligt blev det åtta kilometer före frukost.
Trummenäs udde
 Efter frukost satte vi igång med dagens projekt. Per har räfsat upp en massa nedfallna äpplen och rensat ogräs i ros- och perennrabatten. Han har också städat bort vissna kungsljus och diverse skräp på utsidan av stenmuren så nu är där så fint.
Jag har mest varit inomhus på förmiddagen och städat övervåningen. Där är också ganska fint nu.
Framåt lunch sken det upp och hela eftermiddagen har varit härligt solig. Tvätten torkade supersnabbt!
Halv tre hade vi som städsluttid både inne och ute för efter det var det träningstid. I dag har vi kört "bolljävel 1" som är ett ganska jobbigt pass med pilatesboll som tar bra på mag- och ryggmuskler. Härligt att kunna göra det utomhus.
Här är Per när han gör övningen "knäindrag på boll".

 Jag gör "liggande bollöverlämning". Lovar att den låter magmusklerna jobba!



 Så måste man hänga lite också. Inte optimalt att hänga i TRX-banden och inte heller att göra det med böjda knän men just i dag fanns inget alternativ. Klarade i alla fall att hänga en minut och det är jag nöjd med. I morgon ska vi försöka få upp banden lite högre för jag vill gärna kunna hänga med raka ben.
 Träning har sin tid och vila har sin. Vi satte oss vid stenmuren en stund innan det var dags att fixa middag. Vitt vin och snacks var perfekt början på fredagsmyset...
 Flammentanz blommar snällt vid stenmuren.
 Den misslyckade sommarrabatten har ändå skänkt oss lite fägring.
 Fuchsian "Exton Beauty"
Lite trist att inte ha TV 3 en dag som denna. Hade gärna kollat på fotbollslandslagets guldmatch. Om vi orkar vara vakna får vi väl lyssna på radio i stället och annars hoppas vi att få vakna till guldjubel. Heja Sverige!

Inga kommentarer: