10 augusti 2016

Rethymnon dag 4

Dagen började med att Per råkade ut för en riktigt otäck vurpa när vi var ute och sprang. Ett hål i trottoaren och ett ögonblicks ouppmärksamhet räckte för att han skulle stå på näsan. Jag var precis steget efter så jag såg allt utan att kunna göra något mer än att försöka hjälpa honom upp efteråt. Att det gjorde rejält ont är det ingen tvekan om.

Jag fick uppmaningen att springa vidare vilket jag gjorde om än med viss tvekan. Per promenerade hemåt medan jag faktiskt fullföljde mina fem kilometer i långsam springfart. Nöjd som bara den med det. Jag handlade bröd i supermarketen i närheten av hotellet och sen åt vi frukost medan vi studerade hur Pers knä svullnade lite (fast bara lite). Jag hade faktiskt packat ner plåster, även om de inte var perfekta för ändamålet, så de värsta såren fick åtminstone lite skydd mot sol och sand på stranden. Inga bad för Per i dag.
Vi stannade på stranden till halv tre ungefär och sen gick vi hem och fikade. Här gäller tålamod för kaffebryggaren har inte fått nån avkalkning det senaste decenniet så det tar minst en halvtimme att få kaffet klart.
Sen var det dags för träningspass. Jag kämpar med mina yogapositioner och Per kör sin styrka. Funkade ganska bra trots skadat knä.
Sen fick han hjälpa mig att komma till rätta med den "nedåtgående hunden". Lite drag i axlarna och nedtryckning av ryggen fick detta resultat. Svårt att se på denna bild men jag tror att jag är på rätt väg?

 Vi har ätit inne i "gamla stan" i kväll och kollat solnedgången.

Precis innan vi kommer fram till vårt hotell ligger en cocktailbar som utlovar 82 olika drinkar. Vi testade Pina Colada (jag) och Capirinha (Per) och de smakade bra,

Avslutar nu kvällen på balkongen medan vi lyssnar på grekisk folkmusik från ett angränsande hotell.

Inga kommentarer: