08 augusti 2016

Rethymnon dag 2

Allt är väldigt bra här! Tror jag uttryckte det tydligt i går men den fria wifi:en kunde varit något lite snabbare. I kväll vill inte mina bilder låta sig laddas ner till bloggen. Men vad tusan, det är ju inte därför vi är här. Och yes, nu kom de till slut. Bingo!
Våra skuggor
Vi började dan med morgonpromenad/jogging som vanligt och på hemvägen köpte vi frallor och åt vår frukost på balkongen. Sen blev det strandhäng större delen av dan med en ölpaus på mitten. När vi fått nog av stranden köpte vi melon, apelsiner och kex med oss hem till eftermiddagsfikat. Apelsinerna var extra goda!
Dagens träningspass. Per gjorde diverse styrkeövningar med gummiband och med kroppsvikt. Här nedan till exempel kör han plankan på sträckta armar. Han är stark min man!

 Jag fortsätter med min "yoga for beginners". Tolv positioner som ska hållas i vardera en minut. Jobbigare än man kan tro. En del positioner klarar jag inte alls. Dagens pose tror jag heter "Krigaren". Fyllde på med några gummibandsövningar och lyckades hålla plankan på raka armar i en minut.
 Kvällens middag blev grekisk, det hade vi bestämt. Moussakan smakade utmärkt men servicen var så där. Fin utsikt över havet och Rethymnons hamn.
Tillbaka till hotellet och på med träningskläder igen för nu skulle Per visa mig den fina solnedgången uppe från berget. Däruppe skulle dessutom finnas en naturpark (som Per letade efter redan i går kväll utan att hitta) och det vore ju bra om vi nu kunde hitta den tillsammans. Även en kilometers promenad blir tung om det går kraftigt uppför kan jag säga. På vägen såg vi både oliv- och vinodlingar.
Olivträd

Per studerar oliver med hav och stad i bakgrunden.

Kaktusfrukter

Och så den fantastiska solen! I morgon ska vi kolla lite senare säger Per för då är solen precis röd. Det är som vanligt jag som har bråttom.

Morgondagen ska ägnas åt lite kultur för vi har bestämt oss för att besöka citadellet Fortezza som ligger i Rethymnon. Alltid lär vi oss väl nåt.
Och förresten, vi hittade parken men den verkade inte vara mycket att ha.

Inga kommentarer: