15 augusti 2016

Semester en vanlig måndag.

Så härligt att vakna även denna måndag och veta att jag fortfarande är ledig. Inte för att jag ogillar att gå till jobbet men tempot är ändå ett annat när man är ledig. Som vanligt började vi dagen med en promenad på 8 km runt Trummenäs. Ett hus hade kommit upp på udden medan vi var på Kreta och ett var på väg att sättas upp medan vi gick förbi. Här händer det saker hela tiden.
Per har städat bilen och skrapat stalldörren och jag har städat skafferiet. Sånt som man måste göra och känns skönt när det är fixat.
Vi har tränat en stund också och jag lastade på 37,5 kg på stången och körde knäböj (5 reps x 3 set). Har bara testat en gång tidigare och det är tungt... Per filmade en del passet och det syns att det är lite svajigt.
 Vi har suttit en stund vid stenmuren i kväll och sett Jan (arrendatorn) plöja efter skörden. Det blir fint.
 En röd pelargon får avsluta dagens korta inlägg. Fler pelargoner på väg kan jag lova.

Inga kommentarer: