05 augusti 2016

Lite trädgårdsarbete och så packning inför morgondagens resa

Nu kan jag faktiskt säga att våra morgonpromenader har blivit en vana. Åtta kilometer tar en timme och en kvart när vi håller ett bra tempo och det försöker vi göra varje morgon. Målet är att gå lite snabbare varje gång och absolut INTE gå någon kilometer över tio minuter. I morse snittade vi på 9,16 och då sprang vi ingenting. Jag sträckte min bakre lårmuskel i högerbenet när jag sprang för två veckor sen och känner fortfarande lite smärta när jag springer så promenader får räcka några dagar till. Hoppas att jag kan börja så smått under Kretaveckan, det är i alla fall ambitionen. Gummiband, korta och långa, är nerpackade i resväskan liksom yogamattan så lite träning ska det bli även om det inte blir några joggingturer.
I dag har vi ställt trädgården i ordning innan vi åker. Vi har vattnat allt som behöver vattnas, rensat ogräs och klippt vissna blommor. Ganska fint nu tycker vi nog.
 Så här risigt såg det ut innan jag började göra i ordning. Denna rabatten har varit lite bortglömd hela sommaren.
 Arbete pågår.
 Under vildväxande grenar av honungsrosen dolde sig några förskrämda klematisblommor.
 Och Per vattnar. Han är gladare än han ser ut.
 Roliga och goda morötter som vi ugnsbakat  tillsammans med potatis och gul lök. Grillat kött till. Även om det varit mulet hela dan har det varit (och är fortfarande) varmt och skönt.
I morgon vid elvatiden kör vi härifrån. Morgonpromenad blir det innan dess. Sen får vi sol så det räcker om prognosen stämmer.
Vi kommer fram sent i morgon så då blir det inget bloggat men på söndag blir det uppdatering.
God fredagskväll och trevlig helg!

Inga kommentarer: