11 augusti 2016

Rethymnon dag 5

Gokväll från hotell Bella Mare. Dagen började lite sisådär med att Per var stel i sitt skadade knä och jag hade ont i halsen. Det senare berodde antingen på att jag inte ätit en enda bit ingefära sedan i lördags eller är det AC:n som är boven.
Vi bestämde därför att var och en morgonpromenerar efter egen förmåga. Jag gick i väg och efter ett tag kändes det ganska OK och jag kunde inte låta bli att jogga. Det gick bra och jag sprang ungefär hälften av 5,7 km. Per kunde också öka promenadtakten efter ett tag när knät ledat upp sig lite. Nöjda var vi båda två när vi sammanstrålade på hotellrummet för frukost.
På stranden kan det se ut så här. Väldigt varmt men havet och svalkan finns inom ett tiotal meter så det är bara att bada ofta.

 Det blev egen medtagen elvaöl på stranden så i stället blev det ett barbesök vid ettiden där vi åt omelett (jag) och grillad baguette (Per). Istea har jag inte testat förut så nu tyckte jag att det var dags. Riktigt gott och törstsläckande. Kommer att bli fler, redan i morgon tänker jag mig en.
Så var det det där med yogaövningar. Ingen enkel sak. Kan nån överhuvudtaget se minsta likhet mellan randig Lotta och nån som verkligen kan utföra "kamelen". Nej, just det, inte ens i närheten men jag försöker och det är grymt svårt!
Kamelen
 I kväll gjorde vi en miss med valet av restaurang men det får vi stå ut med. Säger inget mer om det för det vore trist. Tröstade oss med varsin drink i närheten av hotellet och de var goda. Mojito och Singapore Sling.
Singapore Sling
Solnedgång från baren.

Och så fick jag present, icke att förglömma. Har trånat efter denna väska ett par dagar nu men tyckt att det var onödigt, att jag faktiskt inte behöver en ny... Men då slog Per till och köpte den till mig. Så glad jag är för det och för den bäste, mest omtänksamme mannen!

Snygg, eller hur?!

Inga kommentarer: