09 augusti 2016

Rethymnon dag 3

 Ännu en vacker morgon vaknade vi till och eftersom det blir väldigt varmt väldigt tidigt gav vi oss ut direkt. I dag sprang vi mer än hälften av våra fem km och vi var duktigt svettiga när vi kom i "mål". Ambitionen är att öka andelen springtid lite för varje morgon för att på fredag klara att springa hela sträckan. Om man bortser från värmen, och det är ju den som tär på krafterna, är det bästa tänkbara förutsättningar för att springa. Så, här kommer vi!

Den efterföljande frukosten på balkongen blir på nåt vis extra god efter denna ansträngning. Lite mulet var det stundtals på förmiddagen så det passade bra att promenera in till gamla stan och kolla fortet Fortezza och vandra runt lite i de fina gränderna. Dessutom är vi ganska röda i skinnet så det var nog bra av den anledningen också.
 Här har vi fortet från 1600-talet. Vi är dock inte särskilt historiskt intresserade varken Per eller jag så det fick bli "besiktning" på lite avstånd.
Desto trevligare var det att promenera bland gränderna, en del så smala att man nästan kunde nå väggarna på båda sidor om man sträckte ut armarna.
 
Många butiker förstås med typiska turistprylar (som i Gamla stan i Stockholm).

 Här intogs elvaölen och jag lyckades välta glaset med väskan när vi skulle gå och glaset gick förstås i tusen bitar. Pinsamt!
Jag avslutar med dagens skämt. Som jag skrivit tidigare gör jag mitt lilla yogapass varje eftermiddag. Kan tillägga att jag kört det hemma ganska ofta och inbillat mig att jag behärskar de flesta (dock inte alla) positionerna. Ack vad jag bedrog mig. Så här ser jag ut i "nedåtgående hunden".
Och så här ska positionen se ut.
Inte en siffra rätt! Nu får jag öva och be Per fota då och då så jag ser om det möjligen kan bli bättre.

Kvällens middag blev grekisk meny bestående av
Grekisk sallad och tsatsiki
Souvlaki med strips
Grekisk yoghurt med honung och grekiskt kaffe
Extragodis i samband med betalningen - glass i snapsglas

Vi var så mätta att vi knappt kunde gå därifrån. Väl hemma på hotellet satte vi på AC:n och slängde oss på sängen. Hade kunnat somna direkt. Men det hade ju inte varit så bra så vi satte på oss träningskläderna igen och gick vi tre kilometer. Nu känns det mycket bättre.
I morgon blir det stranden igen. Gokväll!


Inga kommentarer: