14 augusti 2016

Hemresedag och så lite hemifrån


Starten på hemresedagen skiljde sig inte från våra andra morgnar i Rethymnon. Vid åttatiden stack vi ut, Per på en 8 kilometers powerwalk och jag på en joggingtur som tack vare vädret blev lite längre än jag tänkt. Det var nämligen lite mulet och vinden var frisk så jag klarade 7 kilometer utan att stanna. Väldigt långsamt dock, 6,46 min/km i snittfart, men jag är nöjd ändå.

Just avslutat mina 7 km och ska bara lyssna klart på Träningspodden innan jag går in i vår supermarket och handlar frukostbrödet.
Vi hade hur mycket tid som helst i går för bussen skulle inte hämta förrän 17.45 och planet gå hem 21.15. Att sen slot-tiderna gjorde att vi inte kom i väg förrän 21.35 är en annan sak.
När vi packat våra grejer tog vi den sista elvaölen på balkongen. Då tornade de svarta molnen upp sig och det började blåsa ännu mer. Ja, så här såg det ut från balkongen vid elvatiden i går.

Efter utcheckning kl. 12 var bara att vänta.Det gjorde vi vid den lilla hotellpoolen tills det plötsligt började ösa ner....

Det regnar.
 Skuren varade inte så länge  och vi hann precis gå strandpromenaden fram och åter innan nästa skur. I dag var alla vattenaktiviteter inställda och solstolarna var tomma. Men några tappra entusiaster såg vi bada i de höga vågorna.
 Hemresan gick enligt plan, t.o.m. lite bättre för det var nästan ingen kö till incheckningen som vi hade befarat (tidigare erfarenhet). Att sen Per höll på att bryta ihop när vi köade till säkerhetskontrollen glömmer vi nu. Ingen ordning alls på köerna där inte.
Hemma igen var vi strax före tre i natt och då stöp vi i säng.
Trevligt med resa och trevligt att komma hem igen.
Avslutar med några trädgårdsbilder.
Snötörel och snöflinga

Hängpelargonen

Äntligen några blommande Mårbacka! Det har tagit tid.

Dubbel rosa fuchsia som jag just nu glömt namnet på.

Blommande humle.
En vecka kvar på semestern. Gillas mycket!

Inga kommentarer: